Brak drobnych, niedziałający parkomat, słabo widoczny druk na bilecie parkingowym. Przekroczony lub opłacony na zapas czas parkowania. Na pewno każdy kierowca parkujący w Strefie Płatnego Parkowania zna te problemy.
Ciągle niewielu kierowców wie, że istnieje alternatywa wobec tradycyjnych parkomatów, jaką jest aplikacja mobilna na smartfony, dzięki której można opłacić parkowanie w łatwiejszy sposób. Jedną z nich jest wywodząca się z krajów skandynawskich marka ePARK.
ePARK to oficjalna metoda płatności za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Umożliwia opłacenie postoju w wygodny i szybki sposób. Wystarczy kilka kliknięć, by rozpocząć lub przedłużyć parkowanie. Rejestracja w aplikacji to nic skomplikowanego. Wystarczy podać swój adres e-mail i nr rejestracyjny pojazdu. Przedpłata lub cykliczne doładowywanie konta w aplikacji nie jest wymagane. Wystarczy podpiąć kartę płatniczą (debetową lub kredytową), a płatność realizowana będzie automatycznie po zakończeniu parkowania. Dodatkowo system pamięta nasz nr rejestracyjny i potrafi automatycznie zlokalizować, w której strefie parkujemy. Eliminuje to uciążliwe wpisywanie danych w parkomacie lub poszukiwanie nazwy strefy, w której się znajdujemy.
Zasadniczą korzyścią korzystania z aplikacji, którą doceni chyba każdy, kto choć raz błędnie zaplanował czas postoju, jest możliwość płacenia za postój w płatnej strefie w systemie START/STOP. Płacimy wtedy za realny czas parkowania i nie musimy przejmować się przekroczeniem wykupionego czasu. Jeśli korzystamy z kilku pojazdów lub parkujemy bardzo często, aplikacja pozwala na otrzymanie pełnego zestawienia wszystkich zakupionych biletów, co ułatwia zarządzanie wydatkami.
Aplikacja ePARK jest kolejnym z licznych rozwiązań mobilnych, które ułatwia nam codzienne obowiązki.