WNET 2025: kolejni eksperci dołączają do grona prelegentów!

Czas czytania: 13 min.

Wodzisław Śląski już 7 i 8 marca 2025 roku stanie się centrum innowacyjnej edukacji! Konferencja „WNET – Zacznijmy od edukacji!” zgromadzi wybitnych specjalistów, nauczycieli i pasjonatów nowoczesnych metod nauczania. Właśnie ogłoszono kolejne nazwiska prelegentów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Kim są nowi prelegenci?

Do grona ekspertów dołączają Jakub Kozik, Paulina Kowalik, Elżbieta Winiarska i Joanna Komorek – każdy z nich wnosi unikalne podejście do nauczania i kreatywnego rozwoju uczniów.

Jakub Kozik – edukacja przez muzykę

Zaangażowany w rozwój projektu Musicon od 2015 roku. Jego wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, pasja edukacyjna oraz miłość do muzyki znacząco przyczyniły się do sukcesu tego innowacyjnego urządzenia. Jest laureatem nagród takich jak IF Design Award, wyróżnienie 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi wBiznesie magazynu Brief oraz wielu innych. Jego wiedza i umiejętności pomogą uczestnikom zrozumieć, jak wykorzystać Musicon w edukacji, a także odkryć nowe sposoby rozwijania kreatywności i zdolności muzycznych u dzieci.

PaulinaKowalik – kreatywność w nauczaniu

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku polityki oświatowej oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie specjalizowała się w psychopedagogice kreatywności. W Musiconie odpowiada za opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań: tworzy materiały edukacyjne oraz programy dla nauczycieli, terapeutów i partnerów. Jej wieloletnie doświadczenie w popularyzacji nauki i koordynacji projektów badawczo-rozwojowych umożliwi uczestnikom poznanie metody Musicon zarówno w teorii, jak i w praktyce. Jest również autorką książki “Opowiadania do bazgrania”, w której czytelnicy mogą bliżej poznać świat postaci The Musicons.

Elżbieta Winiarska – dwujęzyczność od przedszkola

Doświadczona pedagog i metodyk, która w swojej pracy łączy różnorodne role edukacyjne. Jako metodyk Ogólnopolskiego Programu “Dwujęzyczny Przedszkolak” aktywnie wspiera rozwój kompetencji językowych najmłodszych. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka polskiego oraz wychowawca grupy przedszkolnej w przedszkolu w Trzebinie, gdzie z powodzeniem wdraża innowacyjne metody nauczania. Dodatkowo, pełniąc funkcję bibliotekarki, skutecznie łączy promocję czytelnictwa z wczesną edukacją językową.

Jest entuzjastką nowoczesnych metod nauczania i propagatorką dwujęzyczności odnajmłodszych lat. W swojej pracy obserwuje, jak wczesna ekspozycja na język obcy pozytywnie wpływa na wszechstronny rozwój dzieci. Jej bogate doświadczenie zawodowe, wzmocnione obserwacjami zarówno jako wychowawcy, jak i rodzica, pozwala na kompleksowe spojrzenie na proces przyswajania języka obcego przez dzieci w wieku przedszkolnym.

Szczególnym obszarem jej zainteresowań jest metoda wychowania dwujęzycznego poprzez muzykę oraz angażującą fabułę, co znajduje odzwierciedlenie w jej codziennejpraktyce pedagogicznej.

Joanna Komorek – nauka poprzez praktykę

Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 4 w Radlinie, gdzie prowadzi zajęcia z wychowania fizycznego, techniki, zajęć kreatywnych oraz gry w szachy. Jednocześnie pracuje jako nauczyciel-konsultant w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej WOM w Rybniku.

Na swoich zajęciach stosuje metodę STEAM, umożliwiając uczniom naukę poprzez praktyczne doświadczenia i kreatywne wyzwania. Lubi łączyć słowo i obraz w edukacji, co odzwierciedla podczas szkoleń i warsztatów, które prowadzi. Propagując myślenie wizualne, uczy nie tylko kreatywnego myślenia, ale także porządkowania notatek i skutecznej komunikacji.

Wielokrotnie uczestniczyła w konferencjach, podczas których tworzyła graficzne zapisy wystąpień, przelewając wypowiedzi prelegentów na papier. Podczas I edycji konferencji WNET “Zacznijmy od edukacji!” stworzyła zapisy wystąpień prelegentów. Podobnie będzie podczas II edycji.

Bogaty program konferencji

I dzień

W piątek, 7 marca uczestnicy drugiej konferencji WNET – Zacznijmy od edukacji! spotkają się w Wodzisławskim Centrum Kultury, gdzie będą mieli okazję wziąć udział w ciekawych wykładach i debacie:

  • godz. 8:00-9:00 – rejestracja uczestników,
  • godz. 9:00-9:30 – rozpoczęcie konferencji,
  • godz. 9:30-10:15 – “Czego potrzebuje człowiek, by móc się uczyć? Mózg nastolatka w szkole zaprojektowanej 200 lat temu” – wykład inauguracyjny prof. Joanny Mytnik,
  • godz. 10:20-11:15 – “Być nauczycielem autonomicznym – czyli jakim?” – debata – prof. Roman Leppert,
  • godz. 11:15-11:45 – przerwa kawowa,
  • godz. 11:45-12:15 – “Transformacja cyfrowa biblioteki szkolnej” – Agnieszka Halicka,
  • godz. 12:20-12:50 – “Czy polska szkoła potrzebuje koloru? Jak to zrobić?” – Jakub Tylman,
  • godz. 12:55-13:25 – “Opowieść o trzech zaginionych siostrach: prawdzie, samotności i nadziei” – Łukasz Szeliga,
  • godz. 13:30-14:15 – przerwa obiadowa,
  • godz. 14:15-14:45 – “Jak wykorzystać storytelling w edukacji?” – Adam Pioch,
  • godz. 14:50-15:20 – “Twoja przyszłość zaczyna się w szkolnej ławce” – Marzena Kędra,
  • godz. 15:25-15:55 – “Nie tylko tablica i kreda: Jak odnaleźć sens i satysfakcję w pracy nauczyciela?” – Natalia Boszczyk,
  • godz. 16:00 – zakończenie pierwszego dnia.

II dzień

W sobotę, 8 marca, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 w Wodzisławiu Śląskim odbędą się warsztaty dla nauczycieli, które będą prowadzone przez pasjonatów edukacji. Zajęcia, które będą trwały od godziny 9:00 do 14:00, oferują możliwość wyboru różnych tematów, dostosowanych do zainteresowań uczestników.

  • Marzena Golda – “Kreatywne sposoby sprawdzania wiedzy i oceniania uczniów”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8.
  • Wiesława Mitulska – “Zróbmy coś razem, czyli jak uczyć dzieci współpracy w zespole”, dedykowana grupa odbiorców: PP, kl. 1-3.
  • Małgorzata Solowska – “Magic School jako asystent nauczyciela”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Hanka Warchałowska – “A gdyby tak nauczyć się… dobroci dla siebie? O uważności, która sprawia, że życie jest bardziej znośne”, dedykowana grupa odbiorców: PP, kl. 1-3.
  • Monika Just – “Pomoc i opór, czyli kto i co może pomóc, a kto i co może zaszkodzić? – coaching w edukacji”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Anna Ryszka (Instytut Nauki Lektikon) – “Siła nauczyciela zawarta w gestach. Mowa ciała, proksemika, przekaz paralingwistyczny”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Anna Ryszka, Radosław Świergosz (Instytut Nauki Lektikon) – “Jak mądrze zadbać o własne granice. Asertywność jako relacja z samym sobą”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Krystian Kaznowski (Instytut Nauki Lektikon) – “Generacja Z i Alfa spotyka w szkole boomersów i millenialsów – edukacja międzypokoleniowa”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Eliza Szeliga-Kraus (DobEdu) – “Muzyka łagodzi obyczaje, czyli jak zabawy muzyczno-ruchowe mogą pomóc w tworzeniu pozytywnej atmosfery w pracy z grupą”, dedykowana grupa odbiorców: PP, 1-3.
  • Agnieszka Handzel – “Przestrzeń współpracy z rodzicami”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Agnieszka Pasierbińska-Bijak – “Co zamiast podręcznika, czyli jak projektować angażujące lekcje?”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Izabela Wypich – “Cyfrowe portfolio jako narzędzie rozwoju uczniów”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Aneta Antosiak – “Tworzenie scenariuszy imprez szkolnych”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Agnieszka Kraińska – “Partycypacja społeczna i edukacja obywatelska. Jak uczyć o realnym wpływie na otaczającą nas rzeczywistość?”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Adam Pioch – “Storytelling w praktyce, czyli techniki utrzymywania uwagi i ciekawości”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Wojciech Wątor – “Jak stworzyć escaperoom, wykorzystując AI?”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Joanna Krzemińska i Monika Bem (Fundacja Mozaika Edukacyjna) – “Wspieranie zamiast oceniania”, dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Aganta Markowicz – “Jak rozbudzać w uczniach potrzebę nauki matematyki?”, dedykowana grupa odbiorców: kl.4-8.
  • Agnieszka Puta – “W drodze do (z)rozumienia siebie i innych z rytunami myślenia krytycznego”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Michał Malinowski – “Przełamywanie schematów myślowych z Klockami Myślenia Kreatywnego MuBaBaO”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Elżbieta Winiarska (Fundacja Dwujęzyczny Przedszkolak) – “Zacznijmy edukację dwujęzycznie – wspieranie wszechstronnego rozwoju przedszkolaków”, dedykowana grupa odbiorców: PP.
  • Magdalena Leczkowska (Instytut Educare) – “Rysować każdy może! Podstawy notowania graficznego”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Dorota Dziamska, Anna Czop, Agnieszka Stachura, Natalia Kominek – “Edukacja przez ruch jako praktyczna realizacja pedagogiki oczekiwań dziecka prof. Ryszarda Więckowskiego”, dedykowana grupa odbiorców: PP, kl.1-3.
  • Paulina Kowalik, Jakub Kozik (Fundacja Musicon) – “Pacynka – “magiczna różdżka” w rękach nauczyciela i terapeuty”, dedykowana grupa odbiorców: PP, 1-3, specjaliści, terapeuci.
  • Robert Górniak (Dealerzy Wiedzy) – “Ścieżka (awansu) w gąszczu (przepisów)”, dedykowana grupa odbiorców: wszyscy, dyrektorzy.
  • Mateusz Cywka – “WF kreatywnie – integracja międzyoddziałowa i międzyprzedmiotowa”, dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, kl. 1-3.
  • Grzegorz Korzeń, Mateusz Cywka, Łukasz Ochodek, Bogdan Bojko – Panel dyskusyjny “Sama droga jest sukcesem. . . Co zrobić, żeby dzieci wróciły na wf?”, dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, kl. 1-3.
  • Łukasz Ochodek, Grzegorz Żymełka – “Wyjątkowi a nie specjalni. Specyfikacja pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną na lekcji wychowania fizycznego”, dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, specjaliści, terapeuci.

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe