Wiadomości z Wodzisławia Śląskiego

Jak tworzyć atrakcyjne oferty pracy i portfolio, które przyciągną klientów

  • Dodano: 2024-07-03 22:15, aktualizacja: 2024-07-09 18:49

Wysyłasz setki ofert pracy i wciąż nie możesz znaleźć klienta? Z pewnością popełniasz jeden z błędów, które skutkują brakiem zainteresowania ze strony zleceniodawców. Błędy w portfolio sprawiają bowiem, że klienci nie odpowiadają na Twoje oferty, nawet gdy masz duże doświadczenie i spełniasz wszystkie wymagania wobec kandydata. Dowiedz się, co w Twoim portfolio wpływa na powodzenie w poszukiwaniu klientów.

Portfolio nie musi być długie

Jednym z częstych błędów w czasie tworzenia portfolio jest umieszczanie w nim wszystkich zrealizowanych dotąd projektów. Większości klientów nie interesuje cała Twoja współpraca ze zleceniodawcami z ostatnich 5-6 lat, lecz kilka zleceń, z których jesteś naprawdę dumny. Na ich podstawie klient jest w stanie ocenić, czy macie podobne spojrzenie na daną pracę i czy wasza współpraca ma szansę powodzenia.

Pamiętaj zatem, by nie zanudzać klienta zbyt długą ofertą. Postaw na konkrety i wybierz jedynie kilka projektów, które najlepiej oddają Twoje umiejętności, zaangażowanie w pracę i inne cechy, którymi chcesz się pochwalić. Dzięki temu przyciągniesz uwagę zleceniodawcy i zwiększysz szansę na rozpoczęcie udanej współpracy.

Portfolio dostosowane do branży

Czy chciałbyś skorzystać z usług fryzjera, który pokaże Ci jedynie wykonane przez siebie strzyżenia męskie, gdy zależy Ci na damskiej fryzurze wieczorowej? Odpowiedź na to pytanie z pewnością znasz. Jeśli chcesz przyciągnąć klienta, przedstaw mu portfolio, które naprawdę go interesuje. Zleceniodawca chce zobaczyć podobne realizacje do tych, na których mu zależy. Pozostałe projekty, które wykonałeś, go nie interesują, nawet gdy są bardzo dobre. Jeżeli specjalizujesz się w kilku branżach, możesz przygotować kilka wersji portfolio i wysyłać je do klientów naprzemiennie.

Oferta z rozsądną stawką

Przeglądając zlecenia dla freelancerów, często masz możliwość sprawdzenia budżetu zleceniodawcy. Klient ustala go samodzielnie, lecz możesz zaproponować swoją własną stawkę za wykonanie danej pracy. Podana kwota zawsze powinna być rozsądna i dostosowana do stawek rynkowych. Zawyżanie stawki sprawia, że klienci rezygnują z Twojej oferty, nawet gdy spełniasz warunki stawiane przez zleceniodawcę. Pamiętaj zatem o zachowaniu balansu pomiędzy ceną a pracą, którą musisz włożyć w wykonanie projektu.

Podążaj za trendami w tworzeniu ofert

Jeśli poszukujesz nowych klientów, na bieżąco sprawdzaj, co jest na czasie i jakich umiejętności oczekują zleceniodawcy. Trendy w projektowaniu graficznym, tworzeniu stron internetowych i wielu innych branżach na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się wielokrotnie. Bez ciągłego doskonalenia własnych umiejętności i reagowania na zmiany na rynku, nie stworzysz oferty, która przykuje uwagę klienta. Przykładowo, strona internetowa, która świetnie wyglądała na początku lat 90., obecnie jest nieresponsywna i kiczowata. Pamiętaj o tym podczas tworzenia portfolio i oferty dla klienta - chwal się tym, co należy do współczesnych trendów.

Nie korzystaj z jednego szablonu do wszystkich ofert

Wielu klientów irytują specjaliści, którzy na wszystkie zlecenia dla freelancerów opowiadają tym samym szablonem. Korzystanie z szablonu przyspiesza wysyłanie ofert, jednak gotowiec rzadko odpowiada na pytania i wymagania ustalone przez konkretnego zleceniodawcę. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę klienta, korzystaj z szablonu rozsądnie i staraj się uzupełniać ofertę o indywidualne elementy z myślą o każdym z projektów, do których chcesz dołączyć.

Justyna DudekJustyna Dudek
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Wodzislaw.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.