Straż Miejska w Wodzisławiu Śląskim ogłosiła nabór na trzy stanowiska aplikantów. Nowi pracownicy zasilą szeregi wydziału działającego w strukturach Urzędu Miasta. Dokumenty aplikacyjne można składać do 16 września w Biurze Obsługi Klienta.
Zakres obowiązków strażników
Do podstawowych zadań nowych funkcjonariuszy należeć będzie m.in.:
-
ochrona spokoju i porządku publicznego,
-
kontrola ruchu drogowego,
-
współpraca z organizatorami imprez i innymi służbami przy zabezpieczaniu wydarzeń,
-
doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca zamieszkania,
-
informowanie mieszkańców o zagrożeniach i podejmowanie działań profilaktycznych,
-
współdziałanie z organami państwowymi i samorządowymi w zakresie bezpieczeństwa.
Wymagania dla kandydatów
Kandydaci muszą posiadać co najmniej średnie wykształcenie, ukończone 21 lat, obywatelstwo polskie oraz uregulowany stosunek do służby wojskowej. Wymagana jest sprawność fizyczna i psychiczna, nieposzlakowana opinia oraz brak skazań prawomocnym wyrokiem sądu.
Obowiązkowa jest znajomość kluczowych ustaw, m.in. o strażach gminnych, samorządzie gminnym, kodeksie wykroczeń i prawie o ruchu drogowym. Kandydaci powinni także posiadać prawo jazdy kat. B. Mile widziane są dodatkowe kwalifikacje, takie jak umiejętność obsługi komputera, ukończony kurs sztuk walki czy pozytywnie zakończone szkolenie podstawowe dla strażników miejskich.
Składanie dokumentów
Oferty należy złożyć w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na 3 stanowiska Aplikantów w Wydziale Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śl.” do 16 września w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta (ul. Bogumińska 4B, pokój nr 115).
Szczegółowe informacje o naborze, pełnym zakresie obowiązków i wymaganiach dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej. Dodatkowe pytania można kierować do Działu Kadr Centrum Usług Wspólnych przy ul. św. Jana 16, tel. 32 45 90 605.