W dobie upowszechnienia się internetu można zaryzykować stwierdzenie, że znaczna część naszej aktywności przeniosła się do wirtualnej przestrzeni, gdzie zdobywamy informacje, robimy zakupy i realizujemy swoje hobby. Z tego względu większość firm, instytucji czy jednostek kulturalnych posiada własne serwisy internetowe służące do prezentacji swojej oferty oraz pozyskiwania odbiorców proponowanych usług. Oznacza to niezliczoną ilość adresów pojawiających się po wpisaniu szukanej frazy w wyszukiwarce, wśród których przeciętny internauta przegląda tylko te znajdujące się na początku listy. Dlatego firmy, które chcą przodować rankingu Google, inwestują w tzw. pozycjonowanie stron www, dzięki czemu zwiększają się ich szanse w przysłowiowej walce o klienta.
Jak się zabrać za SEO?
Każdy oczywiście może samodzielnie próbować wypromować swoją witrynę w internecie, jednak trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie to dość skomplikowany i długotrwały proces. Wymaga sporej wiedzy i umiejętności nie tylko z zakresu budowy strony internetowej czy języka HTML, ale również copywritingu, grafiki i wielu innych. Dlatego warto powierzyć tę usługę agencjom SEO dysponującym odpowiednimi narzędziami, doświadczeniem oraz profesjonalnym zespołem specjalistów, którzy będą prowadzili i monitorowali całe przedsięwzięcie. Po wstępnej analizie serwisu, a także branży, w której działa klient, opracowana zostaje strategia zmierzająca do poprawy pozycji strony w rankingu Google.
Na czym polega pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie stron www nie jest czynnością jednorazową, lecz zespołem działań zmierzających do osiągnięcia założonego celu, czyli sprawieniu, aby strona znalazła się jak najwyżej na liście wyszukiwani Google. Zalicza się do nich m.in. wybór tzw. słów kluczowych, po których wpisaniu internauta zainteresowany danym tematem zobaczy adresy stron odpowiadających na jego zapytanie.
Kolejnym krokiem jest techniczna optymalizacja strony (np. weryfikacja poprawności kodu strony, wdrożenie strategii linkowania wewnętrznego, poprawa prędkości ładowania witryny, przygotowanie jej responsywnej) oraz praca nad wartościowymi i bardzo dobrej jakości tekstami, które nie tylko będą zawierać odpowiednie frazy kluczowe, ale również zainteresują czytających je internautów.
Pracując nad pozycjonowaniem strony, nie można zapominać o pozyskiwaniu wartościowych odnośników z tematycznych witryn. Odpowiednio opracowana taktyka link buildingu przyczynią się do zwiększenia rozpoznawalności serwisu i wzrostu jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Działania podejmowane z zakresu SEO nie gwarantują automatycznie długofalowego sukcesu, bo ranking wyświetlanych stron w wyszukiwarce ulega zmianom i aby na dłużej zagościć na jego szczycie, konieczne jest stale monitorowanie wyników oraz przeprowadzanie regularnej analizy strony.
Pozycjonować czy nie?
W interesie każdego, kto chce zaistnieć w sieci, jest zainteresowanie się pozycjonowaniem własnej strony choćby z tego powodu, aby nie przepaść w czeluściach internetu. Warto pamiętać o realnych korzyściach, które daje wysoka pozycja w wyszukiwarkach, np. możliwość zwiększenia zysków oraz zdobycie zaufania internautów. Dobre miejsce w rankingu Google to po prostu szansa na rozwój biznesu i pozyskanie nowych klientów.