Wiadomości z Wodzisławia Śląskiego

Najczęściej popełniane błędy w eksploatacji samochodu

  • Dodano: 2015-08-31 09:30
Nawyki wyuczone przez lata to jeden z kluczowych problemów, przez które nasze auto może ulec przyśpieszonemu procesowi starzenia czy uszkodzeniu.
 
Błędów w czasie eksploatacji samochodów jest wiele. My wraz z ekspertem z RentCar.pl - wypożyczalnia samochodów Gliwice postaramy się zwrócić uwagę na kilka z nich.
 
1. Nieprawidłowe ciśnienie w oponach.
 
Jak wielu z kierowców regularnie kontroluje ciśnienie w oponach? A badania przeprowadzone przez specjalistów pokazują, iż większość z nas jeździ z niepoprawnym ciśnieniem przynajmniej w jednym z kół w samochodzie. Brak regularnych kontroli to główna przyczyna takiego stanu rzeczy. A pamiętajmy o tym, iż właśnie ciśnienie w oponach to: bezpieczeństwo nasze oraz innych pasażerów oraz ekonomia. Podręczny kompresor czy miernik ciśnienia to niedrogie urządzenia, które przydadzą się każdemu kierowcy.
 
2. Katowanie zimnego silnika.
 
Silnik w momencie startu ma niską temperaturę oraz niski poziom smarowania. Optymalna temperatura ok. 90 stopni Celsjusza to gwarancja najlepszych parametrów pracy silnika oraz odpowiedniego poziomu smarowania. Dlatego w początkowej fazie podróży należy oszczędzać silnik. W zimie należy najpierw włączyć silnik a dopiero później zacząć proces „skrobania” samochodu z logu czy śniegu. Dzięki temu silnik będzie służył niezawodnie znacznie dłużej.
 
3. Zima i płyn w spryskiwaczach.
 
Układ spryskiwaczy to jeden z elementów o jakim wielu z nas zapomina w przygotowaniu samochodu do zimy. Pamiętajmy, iż płyn letni to w zasadniczym stopniu woda a zatem już niewielki przymrozek doprowadzi do zamarznięcia oraz niejednokrotnie do popękania wężyków czy zbiorniczka. Ale co zrobić gdy przyszła zima a w zbiorniczku wciąż znaczny zapas letniego płynu. Nic prostszego. Wystarczy wlać koncentrat zimowy, który w proporcji 1:3 a nawet 1:5 wymiesza się z płynem letnim i nie pozwoli mu zamarznąć.
 
4. Turbo w samochodzie.
 
Pojęcie „downsizingu” na dobre zagościło w samochodach. Dzięki zastosowaniu TURBO silniki o małej pojemności potrafią cieszyć kierowcę doskonałymi osiągami. Ale jak sprawić aby ten kosztowny w naprawie element przetrwał. Turbo z racji swojej pracy często rozgrzewa się do znacznych temperatur, a co za tym idzie jest narażone na uszkodzenia na skutek gwałtownych ochłodzeń oraz rozgrzań. Dlatego najlepiej za każdym razem przed wyłączeniem silnika (w szczególności po szybkiej, wymagającej jeździe) odczekać kilka sekund. Pozwoli to na powolniejszą zmianę temperatury oraz na zapewnienie smarowania turbiny, która przecież niejednokrotnie rozkręca się do 100 000 obrotów na minutę.
 
 

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Wodzislaw.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.