Witryna sklepu to jego wizytówka, która ma na celu zachęcić jak najwięcej osób do wejścia do środka – i oczywiście zrobienia w nim zakupów. Zachęcenie przechodniów, by po szybkim zerknięciu na wystawę weszli do środka wcale nie jest proste. Podpowiadamy, jak eksponować drobne akcesoria używając głów manekinów.
Do jakich zastosowań głowa manekina nadaje się najlepiej?
Jest mnóstwo rodzajów manekinów, zarówno ukazujących pełną sylwetkę ludzką, jak i fragmenty ciała, takie jak dłonie, torsy czy głowy. Manekiny służą w końcu do ekspozycji konkretnych części ubioru, nie ma więc sensu ukazywanie całej kukły w sklepie, w którym sprzedawane są na przykład same czapki. Dlatego częstym wyborem sprzedawców biżuterii, dodatków czy nakryć głowy są takie cząstkowe ekspozytory, pozwalające skupić się na prezentowanym asortymencie – oraz oszczędzające cenne miejsce w sklepie. Warto więc dobierać manekiny tak, by zarówno optymalnie zaprezentować swój towar, a przy tym jak najlepiej wykorzystać przestrzeń.
Manekin-głowa sprawdzi się więc najlepiej w miejscach, w których sprzedawane są nakrycia głów, okulary przeciwsłoneczne lub gogle, a także kolczyki czy apaszki.
Głowa do ekspozycji: realistyczna czy abstrakcyjna?
Wykończenie matowe lub błyszczące albo odcień „skóry” manekina w istotny sposób przyczyniają się do jakości ekspozycji, jest jednak jeszcze poważniejszy dylemat każdego menedżera sklepu. Czy głowa manekina powinna wiernie odtwarzać rysy ludzkiej twarzy, czy powinna być raczej abstrakcyjna, z delikatnie zaznaczonymi szczegółami?
Ostateczna decyzja należy do osoby urządzającej wystawę, ale warto wziąć pod uwagę, że bardzo naturalnie wyglądający manekin może sugerować określony typ urody, do jakiego pasują wybrane dodatki, albo może akurat gorzej prezentować się w tymi, które chcemy ukazać. Abstrakcyjna głowa manekina może się pod tym względem okazać lepszym wyborem.
Najlepiej przejrzeć strony dystrybutorów i producentów, na przykład https://sklep.moremannequins.pl/ekspozytory-glowy.84 i zastanowić się, który typ będzie najlepiej pasować do naszego sklepu. Pamiętajmy, że takie ekspozytory to inwestycja na lata, powinny więc być jak najbardziej uniwersalne.