Wiadomości z Wodzisławia Śląskiego

WNET 2025: kolejni eksperci dołączają do grona prelegentów!

  • Dodano: 2025-02-20 14:00

Wodzisław Śląski już 7 i 8 marca 2025 roku stanie się centrum innowacyjnej edukacji! Konferencja „WNET – Zacznijmy od edukacji!” zgromadzi wybitnych specjalistów, nauczycieli i pasjonatów nowoczesnych metod nauczania. Właśnie ogłoszono kolejne nazwiska prelegentów, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Kim są nowi prelegenci?

Do grona ekspertów dołączają Jakub Kozik, Paulina Kowalik, Elżbieta Winiarska i Joanna Komorek – każdy z nich wnosi unikalne podejście do nauczania i kreatywnego rozwoju uczniów.

Jakub Kozik – edukacja przez muzykę

Zaangażowany w rozwój projektu Musicon od 2015 roku. Jego wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, pasja edukacyjna oraz miłość do muzyki znacząco przyczyniły się do sukcesu tego innowacyjnego urządzenia. Jest laureatem nagród takich jak IF Design Award, wyróżnienie 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie magazynu Brief oraz wielu innych. Jego wiedza i umiejętności pomogą uczestnikom zrozumieć, jak wykorzystać Musicon w edukacji, a także odkryć nowe sposoby rozwijania kreatywności i zdolności muzycznych u dzieci.

Paulina Kowalik – kreatywność w nauczaniu

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku polityki oświatowej oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie specjalizowała się w psychopedagogice kreatywności. W Musiconie odpowiada za opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań: tworzy materiały edukacyjne oraz programy dla nauczycieli, terapeutów i partnerów. Jej wieloletnie doświadczenie w popularyzacji nauki i koordynacji projektów badawczo-rozwojowych umożliwi uczestnikom poznanie metody Musicon zarówno w teorii, jak i w praktyce. Jest również autorką książki "Opowiadania do bazgrania", w której czytelnicy mogą bliżej poznać świat postaci The Musicons.

Elżbieta Winiarska – dwujęzyczność od przedszkola

Doświadczona pedagog i metodyk, która w swojej pracy łączy różnorodne role edukacyjne. Jako metodyk Ogólnopolskiego Programu "Dwujęzyczny Przedszkolak" aktywnie wspiera rozwój kompetencji językowych najmłodszych. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka polskiego oraz wychowawca grupy przedszkolnej w przedszkolu w Trzebinie, gdzie z powodzeniem wdraża innowacyjne metody nauczania. Dodatkowo, pełniąc funkcję bibliotekarki, skutecznie łączy promocję czytelnictwa z wczesną edukacją językową.

Jest entuzjastką nowoczesnych metod nauczania i propagatorką dwujęzyczności od najmłodszych lat. W swojej pracy obserwuje, jak wczesna ekspozycja na język obcy pozytywnie wpływa na wszechstronny rozwój dzieci. Jej bogate doświadczenie zawodowe, wzmocnione obserwacjami zarówno jako wychowawcy, jak i rodzica, pozwala na kompleksowe spojrzenie na proces przyswajania języka obcego przez dzieci w wieku przedszkolnym.

Szczególnym obszarem jej zainteresowań jest metoda wychowania dwujęzycznego poprzez muzykę oraz angażującą fabułę, co znajduje odzwierciedlenie w jej codziennej praktyce pedagogicznej.

Joanna Komorek – nauka poprzez praktykę

Nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 4 w Radlinie, gdzie prowadzi zajęcia z wychowania fizycznego, techniki, zajęć kreatywnych oraz gry w szachy. Jednocześnie pracuje jako nauczyciel-konsultant w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej WOM w Rybniku.

Na swoich zajęciach stosuje metodę STEAM, umożliwiając uczniom naukę poprzez praktyczne doświadczenia i kreatywne wyzwania. Lubi łączyć słowo i obraz w edukacji, co odzwierciedla podczas szkoleń i warsztatów, które prowadzi. Propagując myślenie wizualne, uczy nie tylko kreatywnego myślenia, ale także porządkowania notatek i skutecznej komunikacji.

Wielokrotnie uczestniczyła w konferencjach, podczas których tworzyła graficzne zapisy wystąpień, przelewając wypowiedzi prelegentów na papier. Podczas I edycji konferencji WNET "Zacznijmy od edukacji!" stworzyła zapisy wystąpień prelegentów. Podobnie będzie podczas II edycji.

Bogaty program konferencji

I dzień

W piątek, 7 marca uczestnicy drugiej konferencji WNET - Zacznijmy od edukacji! spotkają się w Wodzisławskim Centrum Kultury, gdzie będą mieli okazję wziąć udział w ciekawych wykładach i debacie:

  • godz. 8:00-9:00 - rejestracja uczestników,
  • godz. 9:00-9:30 - rozpoczęcie konferencji,
  • godz. 9:30-10:15 - "Czego potrzebuje człowiek, by móc się uczyć? Mózg nastolatka w szkole zaprojektowanej 200 lat temu" - wykład inauguracyjny prof. Joanny Mytnik,
  • godz. 10:20-11:15 - "Być nauczycielem autonomicznym - czyli jakim?" - debata - prof. Roman Leppert,
  • godz. 11:15-11:45 - przerwa kawowa,
  • godz. 11:45-12:15 - "Transformacja cyfrowa biblioteki szkolnej" - Agnieszka Halicka,
  • godz. 12:20-12:50 - "Czy polska szkoła potrzebuje koloru? Jak to zrobić?" - Jakub Tylman,
  • godz. 12:55-13:25 - "Opowieść o trzech zaginionych siostrach: prawdzie, samotności i nadziei" - Łukasz Szeliga,
  • godz. 13:30-14:15 - przerwa obiadowa,
  • godz. 14:15-14:45 - "Jak wykorzystać storytelling w edukacji?" - Adam Pioch,
  • godz. 14:50-15:20 - "Twoja przyszłość zaczyna się w szkolnej ławce" - Marzena Kędra,
  • godz. 15:25-15:55 - "Nie tylko tablica i kreda: Jak odnaleźć sens i satysfakcję w pracy nauczyciela?" - Natalia Boszczyk,
  • godz. 16:00 - zakończenie pierwszego dnia.

II dzień

W sobotę, 8 marca, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 w Wodzisławiu Śląskim odbędą się warsztaty dla nauczycieli, które będą prowadzone przez pasjonatów edukacji. Zajęcia, które będą trwały od godziny 9:00 do 14:00, oferują możliwość wyboru różnych tematów, dostosowanych do zainteresowań uczestników.

  • Marzena Golda - "Kreatywne sposoby sprawdzania wiedzy i oceniania uczniów", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8.
  • Wiesława Mitulska - "Zróbmy coś razem, czyli jak uczyć dzieci współpracy w zespole", dedykowana grupa odbiorców: PP, kl. 1-3.
  • Małgorzata Solowska - "Magic School jako asystent nauczyciela", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Hanka Warchałowska - "A gdyby tak nauczyć się... dobroci dla siebie? O uważności, która sprawia, że życie jest bardziej znośne", dedykowana grupa odbiorców: PP, kl. 1-3.
  • Monika Just - "Pomoc i opór, czyli kto i co może pomóc, a kto i co może zaszkodzić? – coaching w edukacji", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Anna Ryszka (Instytut Nauki Lektikon) - "Siła nauczyciela zawarta w gestach. Mowa ciała, proksemika, przekaz paralingwistyczny", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Anna Ryszka, Radosław Świergosz (Instytut Nauki Lektikon) - "Jak mądrze zadbać o własne granice. Asertywność jako relacja z samym sobą", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Krystian Kaznowski (Instytut Nauki Lektikon) - "Generacja Z i Alfa spotyka w szkole boomersów i millenialsów - edukacja międzypokoleniowa", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Eliza Szeliga-Kraus (DobEdu) - "Muzyka łagodzi obyczaje, czyli jak zabawy muzyczno-ruchowe mogą pomóc w tworzeniu pozytywnej atmosfery w pracy z grupą", dedykowana grupa odbiorców: PP, 1-3.
  • Agnieszka Handzel - "Przestrzeń współpracy z rodzicami", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Agnieszka Pasierbińska-Bijak - "Co zamiast podręcznika, czyli jak projektować angażujące lekcje?", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Izabela Wypich - "Cyfrowe portfolio jako narzędzie rozwoju uczniów", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Aneta Antosiak - "Tworzenie scenariuszy imprez szkolnych", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Agnieszka Kraińska - "Partycypacja społeczna i edukacja obywatelska. Jak uczyć o realnym wpływie na otaczającą nas rzeczywistość?", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Adam Pioch - "Storytelling w praktyce, czyli techniki utrzymywania uwagi i ciekawości", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Wojciech Wątor - "Jak stworzyć escaperoom, wykorzystując AI?", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Joanna Krzemińska i Monika Bem (Fundacja Mozaika Edukacyjna) - "Wspieranie zamiast oceniania", dedykowana grupa odbiorców: kl. 4-8, szkoła średnia.
  • Aganta Markowicz - "Jak rozbudzać w uczniach potrzebę nauki matematyki?", dedykowana grupa odbiorców: kl.4-8.
  • Agnieszka Puta - "W drodze do (z)rozumienia siebie i innych z rytunami myślenia krytycznego", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Michał Malinowski - "Przełamywanie schematów myślowych z Klockami Myślenia Kreatywnego MuBaBaO", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Elżbieta Winiarska (Fundacja Dwujęzyczny Przedszkolak) - "Zacznijmy edukację dwujęzycznie - wspieranie wszechstronnego rozwoju przedszkolaków", dedykowana grupa odbiorców: PP.
  • Magdalena Leczkowska (Instytut Educare) - "Rysować każdy może! Podstawy notowania graficznego", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy.
  • Dorota Dziamska, Anna Czop, Agnieszka Stachura, Natalia Kominek - "Edukacja przez ruch jako praktyczna realizacja pedagogiki oczekiwań dziecka prof. Ryszarda Więckowskiego", dedykowana grupa odbiorców: PP, kl.1-3.
  • Paulina Kowalik, Jakub Kozik (Fundacja Musicon) - "Pacynka - "magiczna różdżka" w rękach nauczyciela i terapeuty", dedykowana grupa odbiorców: PP, 1-3, specjaliści, terapeuci.
  • Robert Górniak (Dealerzy Wiedzy) - "Ścieżka (awansu) w gąszczu (przepisów)", dedykowana grupa odbiorców: wszyscy, dyrektorzy.
  • Mateusz Cywka - "WF kreatywnie - integracja międzyoddziałowa i międzyprzedmiotowa", dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, kl. 1-3.
  • Grzegorz Korzeń, Mateusz Cywka, Łukasz Ochodek, Bogdan Bojko - Panel dyskusyjny "Sama droga jest sukcesem. . . Co zrobić, żeby dzieci wróciły na wf?", dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, kl. 1-3.
  • Łukasz Ochodek, Grzegorz Żymełka - "Wyjątkowi a nie specjalni. Specyfikacja pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną na lekcji wychowania fizycznego", dedykowana grupa odbiorców: nauczyciele wf, trenerzy, specjaliści, terapeuci.

Artur KristofArtur Kristof
Źródło: UM Wodzisław Śląski, fot. Agnieszka Olechowska

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu Wodzislaw.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również